زنان مددجوي کميته امداد و بهزيستي در اولويت واگذاري غرفه‌هاي نوروزي

تهمينه دانيالي در گفتگو با خبرنگار ميراث آريا(CHTN)، اين برنامه در گام اول به صورت آزمايشي در بازارچه‌هاي نوروز 90 اجرايي مي‌شود تا با توجه به نتايج آن اقدامات تازه‌اي در دستور کار قرار گيرد.

وي با اشاره به فعاليت 70 درصدي زنان در عرصه صنايع‌دستي، گفت: طي يک سال گذشته در اغلب برنامه‌هاي اجرايي زنان در اولويت معاونت صنايع‌دستي کشور بوده‌اند.

معاون صنايع‌دستي کشور ادامه داد: در برپايي غرفه‌هاي نوروزي به صورت موقت ارگ آزادي با الويت زنان مددجوي بهزيستي و کميته امداد چيدمان خواهد شد.

دانيالي اضافه کرد: معاونت صنايع‌دستي کشور با برگزاري دوره‌هاي آموزش صنايع‌دستي طي سال‌هاي اخير براي مددجويان کميته امداد و بهزيستي زمينه ساز ورود آن‌ها به اين عرصه شده است.

اين مقام مسوول با بيان اينکه آموزش صنايع‌دستي به اين قشر موجب فعاليت حرفه‌اي آن‌ها شده است، گفت: بخشي از اين مددجويان فعاليت در بخش صنايع‌دستي را به عنوان شغلي دائمي انتخاب کرده‌اند و از اين طريق ارتزاق مي‌کنند.

وي تأکيد کرد: پيرو تفاهم‌نامه کميته امداد امام خميني و بهزيستي با معاونت صنايع‌دستي کشور دوره‌هاي آموزشي براي مددجويان تحت پوشش در سراسر کشور برپا شده است.

معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي در ادامه بيان داشت: غرفه‌هاي نوروزي مجموعه ارگ آزادي به صورت رايگان در اختيار زنان مددجوي بهزيستي و کميته امداد امام خميني قرار مي‌گيرد.

تهمينه دانيالي خاطرنشان کرد: به منظور حضور اين بخش از فعالان صنايع‌دستي در بازارچه‌هاي نوروزي تعامل با کميته امداد و بهزيستي را از سر گرفته و نظر مثبت آن‌ها را دريافت کرديم.

وي در پايان گفت:‌ اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي کشور با همکاري معاونت صنايع‌دستي 320 غرفه عرضه و نمايش صنايع‌دستي را در ارگ آزادي، نياوران، سعدآباد، گلستان و کاروانسراي خانات به مناسبت نوروز 90 برپا مي‌کند.



111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389121016